Sabtu, 21 April 2012

Perempuan


Perempuan yang ku kasihi
Adalah pencinta Tuhan Nya…
Yang mengalir cinta
Takut dan harap
Ia menguasai perjalanan hidupnya
Setiap mata sehingga dia memanggilnya
Perempuan yang aku rindui
Adalah perempuan uang diwajahnya
Terpancarnya Sinar Nur Illahi…..
Lidahnya basah dengan Dakrullah
Disudut hati kecilnya
Senantiasa membesarkan Allah
Perempuan yang aku cintai
Menutup auratnya dari pandangan
Mata ajnabi
Kehormatan dirinya lebih mahal nilainya
Biarpun namanya tak terkenal dibumi
Tetapi dilangit ia disanjung tinggi
Permpuan yang aku sayangi
Bersyukur dengan apa yang ada
Sabar dengan apa yang tiada
Cinta kepada hidup yang sederhana
Yang tidak bermata dunia…..
Perempuan yang aku sukai
Adalah sejuk mata memandang
Dan terlihat keluruhan akhlaknya
Menjadi sumber ketenangan jiwa
Bila hati bergelora…..
Perempuan yang aku idami
Adalah yang mengingatkan hatiku
Kepada Ar-rahman, Ar-rahum
Bila Rohku melupai janji pada Illahi
Perempuan yang aku sanjungi
Menjadi dien pada dirinya sendiri
Menjadi pelita kepada bakal-
Putra-putriku untuk meneruskan
Perjuangan di kemudian hari….

Tidak ada komentar:

Posting Komentar